Register now to get rid of these ads!

New From The Netherlands

Discussion in 'New to the H.A.M.B.? Introduce yourself here!' started by Rolec, Jun 17, 2008.

1. Rolec

Rolec
    Member

Hi Everybody,

I'm Robin and i live in the Netherlands..i love driving US Vehicles.
    Now i goth infected with the oldskool rides...

My first really old ride: '37 desoto 4dr sedan :) (all steel and all mopar 360cui 8 3/4 posi rear)

There are very few pic's of a '37 Desoto4dr kustomised on the net.
    maybe you Hambers have some pic's to get more ideas...???

greetz...Robin.

this is my ride for this year... next winter we gonna start the kustomizing.( so post those '37 pic's i need the ideas)

Attached Files:

2. Rolec

Rolec
    Member

:) thx guys and girls, for the warm welcome at the Hamb :D

3. PASTDUEBILL

PASTDUEBILL
    Member

A warm welcome from another newguy. I respect you european types who love american hotrods. Parts are probably a ***** to get and gas is really expensive. You have to feed the need for speed anyway.

4. thinkfink

thinkfink
    Member

welcome from Amsterdam!

5. fuel10922

fuel10922
    Member

Welcome! Be on the look out for VonSkip and the Trashers! They are good guys.

6. Rolec

Rolec
    Member

@ pastdeubill: yeah parts are ideed hard to find...and pumpgas is killing my wallet. next month i'll be converting the car to a propane ride(cheap feul and 110 octane)

@thinkfink: thx for the welcome from amsterdam...and i think we will meet some day!

@ Feul10922 i know a couple those guys(dutch rodders scene is very small)...and indeed they are googuys!!

But to all you Hambers.... who goth some pic's of '37 desoto's????
    looking for customized rides to get some ideas.

Found a couple of pic's of a Desoto build by cacho customs ...
    Does anyone know... where this guy is located??(maybe he's on the HAMB ??)
    this is the ride i'm talking about:

Last edited: Jul 20, 2008
  7. Pete Fox

Pete Fox
    Member
    from Belgium

Hi Robin,
    Nice car you have! You build it yourself? I like fat fendered cars a lot! I have 2 of them: a 1936 and a 1939 Ford.
    Peter

8. Rolec

Rolec
    Member

Thx peter... the car on the pic(the flatgray one) in not my car it is just for example and i'm looking for the builder of this car.

yes i'm building my own ride.. did a lot off work already to make it technical good and for now i'm driving it...(testing the engine and ch***is)but when the winter comes in...i'm tearing it apart for kustomizing.But it is a difficult car to get ideas.

late '30 ford are great to(fatfendered)...but i'm more off a mopar man.

Greetz robin

9. glenn33

glenn33
    Member
    from Browns, IL

Welcome from southern Illinois....

10. bigtumtum

bigtumtum
    Member

Hey Robin Goed om af en toe ook mensen uit nederland terug te zien hier op het forum..

Groeten Bigtumtum.

11. Mopar34

Mopar34
    Member

Welcome to the HAMB, Robin! That's a helluva nice looking DeSoto you got, even before any custom work. I only know one other guy with an early DeSoto and he's running a 426 Hemi in his. Not sure if he's a member here or not.

12. JackdaRabbit

JackdaRabbit
    Member
    from WNC

Welcome Rolec. I'm a raw newbie myself. You might not find many examples to get ideas from. This:
    http://www.carnut.com/cgi-bin/03/image.pl?/show/03/jeff/pic015.jpg
    is the only pic I found on the carnut site and it's done in more of a streetrod style (even says so in chrome on the hoodside). How involved do you want / are you able to get into body mods? It could be a chopped, sectioned, two doored and bubble skirted taildragger if you're real ambitious. I can also see it done in an LA Bomb style with loads of chrome accessories.
    Like this `37 Chevy: http://www.lowridermagazine.com/features/0207lrm_37_chevrolet_master_deluxe/photo_01.html

I dig Odd Rods too. I'm building a `54 Jaguar Manydoor.

13. Pete Fox

Pete Fox
    Member
    from Belgium

Hi Robin,
    Do you want to make a tradition hot rod out of it or a custom? It should be nice to make a 4 door convertible sedan from it with carson top, chopped windsceen, fender skirts and so on! Otherwise give it some rake and big and littles as a hot rod!
    Greetz, Peter

14. Rolec

Rolec
    Member

thx 4 the warm welcome....ook uit nederland.

@ pete i'm not a convertible guy.... and its rains most of the time over here..
    i think its gonna be low and kinda mean looking...but dont have much ideas yet...

i not thinking of chopping yet ...like it like it is now ...and it's not that of a high roof car.
    Gonne put in two 59 cadilac lights freched on both sides,
    Clean up the trunklid and french in the licenceplate,
    smoothen and paint the floorboard between fr and re fenders and put some stainless strips on.
    gonna lower the rear but if it not looks good to me, i think i gonna bag it on all four.

and finnish it of with an unknown paint job.....think its gonna be flat black with pinstriping or flames

that it for my ideas sofar......... i still have to find some ideas for the front side of the car **** still not know what to do...

Lower the headlights?? or put some fender mounted types on it??
    and making it look more smooth..

greetz from The netherlands.

15. Hey Robin,

Ook van mij nog eens welkom op het HAMB! Als je foto's of contacten zoekt van DeSoto eigenaren op het HAMB kun je beter een thread starten op het Main Board. Ook kun je met de zoek-functie kijken of er al bestaande threads hierover zijn. Het verder posten in je introductie-thread heeft niet zoveel zin want deze 'afdeling' wordt nauwelijks bekeken.

Groeten,

Ger

16. BigBlockMopar

BigBlockMopar
    Member

Hey Robin! What's up... :D

17. Rolec

Rolec
    Member

hey you dutchies.....

thx 4 the tip Ger... maar er staat al een topic op het mainboard.

http://www.jalopyjournal.com/forum/showthread.php?t=280320

alleen nog niet de reacties gehad die ik gehoopt had...komt natuurlijk omdat er niet veel mensen early desoto's hebben.
    maar zie dat je in heytze woont....ken ik je dan niet in real life????
    i'm from the south too....

@ BBM... jij zit ook overal LOL.

Last edited: Aug 19, 2008
  18. Hey Robin,

Nee weinig DeSoto's inderdaad... en die thread had ik natuurlijk niet gezien... En inderdaad uit Heytse. Waarvandaan from the South kom jij?

Ger

19. Rolec

Rolec
    Member

@dutch courage, ik kom uit het pitoreske Remundj....

20. Enne? Den kinne we plat kalle. Of neet?

21. 18n57

18n57
    Member

Welcome to the HAMB............nice ride !

22. Rolec

Rolec
    Member

Joa Ger, plat kalle det is gein probleem of we can do it in english and even deutch ist fur mich gein probleem....mer det plat bevult mich veul meer.
    gek hé detse op ein amerikaans forum eemes oet remundj teagekumps...whahaha

mer wat riejs dich dan veur unne auto det dich hie op zo'n forum rondjhings.
    of heat ut meer mit de kustom art te maake?

Gr Oet Remundj
    Robin.

23. Rolec

Rolec
    Member

@18n57 : thx dude!!

24. Hei Rob,

Joa inderdaad, de kustom kunst is zeer zeker belangriek.

Verder steit d'r nog een projekske in de graasj woa ich wat inspiratie veur mot opdoon. Kiek hie onger mer effe:

25. Rolec

Rolec
    Member

Det zuut der toch al erg netjes oet..... super model!!!
    zelf zo gebouwd of zo gekoch in de us of a?

duh hubs in eeder geval al kenteiken doa mot ich nog veur goan...

26. Hey Rob,

Ik schakel weer even over op Hoogh Hollandsch, dat typt toch wat vlotter...

Deze auto komt uit Engeland. Het ch***is is OK maar de body/afwerking is nog erg ruw. Ik heb hem zo gekocht bij Perry in Eindhoven; wellicht bekend. Zoals je dan misschien ook weet is deze heel vindingrijk als het erom gaat auto's op kenteken te krijgen... Maar er moet nog een hoop aan gebeuren (transmissie, uitlaat, body, interieur) en dat is er nog niet van gekomen :eek:
    Wel ben ik alvast wat spullen aan het bestellen in de VS. Uiteindelijk moet hij wat meer van een sixties showrod krijgen...

En die auto van jou? waar heb je die vandaan? Uit de States zo te zien?

27. Rolec

Rolec
    Member

Hey Ger

Ja Perry is mij wel bekend, bijna al zijn rods komen uit engeland.Ben ook bij hem wezen kijken maar is niets geworden.
    je kunt in ieder geval wel rijden en gaandeweg het werk uitvoeren...
    spullen zoeken en bestellen is ook een leuke bezigheid...ben op het moment ook nog div goodies aan het verzamelen.
    De Desoto heb ik gekocht van een maat in georgia.... hij had de auto al een tijd maar wou hem eigenlijk niet verkopen. maar omdat het daar nu iets minder gaat moest hij div opruimen...
    Dus bij bij hem langs gegaan en heb de zaak bekeken.... nog div mods laten doorvoeren aan ch***is en techniek(dure spullen zitten er al op).... dus dat is in zoverre voor elkaar, body en interieur komen later.... eerst maar rdw.

maar heb nog een paar tegenslagen... nieuw glas laten snijden en nu zijn de vent windows te klein (1/2 ich) en dus ook een spleet tussen de ramen van een halve inch...balen.hoop rubberwerk wat ik erbij heb was nieuw maar lag al een jaar of 10 te droog opgeslagen...balen.Toen we koplampen wilden wisselen bleek dat we daar iets heel creatiefs voor zouden moeten verzinnen... sterker nog, ik moet het nog gaan verzinnen....balen.

Maar komt tijd komt raad morgen weer ff lekker gaan klussen... en hoop over een week of drie de rdw te bezoeken.
    Deadline voor mij is de meeting in Lommel laatst september....

see how it goes..

28. Hey Rob,

Ja dat is balen van die ruiten en de rubbers; zul je altijd hebben zoiets.

Ik heb nog een setje ouwe koplampen op zolder liggen. Geen idee hoe ze vanbinnen zijn en of ze zouden p***en maar als je er misschien iets aan hebt om de auto door de RDW te krijgen, laat maar weten.

Waar bestel jij je spul? Ik ben voor andere headers aan het kijken (met zo'n aftakking om de uitlaten naar achter door te trekken). Heb jij firma's die je kunt aanraden in de VS? Zat zelf aan Summit te denken voor de headers.

M'n rodje kan op het moment niet de weg op; de ****** (TH350) lekt als een zeef. Ik weet er zelf niet genoeg van en vraag me af wat de beste oplossing is; reviseren of 'nieuw' kopen. Ken jij mensen die hier verstand van hebben en die hiernaar zouden kunnen kijken? Ik ben er nog niet zo lang mee bezig en zit helaas nog een beetje op een eilandje voor wat betreft de US-car hobby...

29. thinkfink

thinkfink
    Member

Summit is goed en snel.

Leuk gesprek hier :D.
    j

30. Rolec

Rolec
    Member

Hi Ger,

precies, ik zal ook eens een keer een beetje mazzel hebben...NOT dus maar kan er alweer mee lachen...hahaha want ik heb de meeste parts alweer besteld.....
    Ik ga morgen weer lekker klussen en zal dan een kijken wat ik nu met mijn koplampen moet... ze zijn nl super mooi maar ik kan hem niet keuren met de lampen omdat er geen e keur instaat en ze hebben geen stadlicht en bovendien is het lichtbeeld niet af te stellen. ik morgen proberen iets te fabriceren zodat ik andere unit met verstelling tijdelijk in de originele lampbehuizing bouw... als dat niet lukt dan kom ik op je aanbod terug.... het is nl ook zonde om lampunits te kopen puur en alleen voor de rdw.

Onderdelen haal ik bij div partsshops in de us... maar dat komt omdat ik mopar rij...niet iedere partshop heeft moparts.Bij summit bestel ik regelmatig en dat gaat altijd goed en snel.
    Het voordeel met ford en chevy is dat je het daar op iedere straathoek kan kopen...
    Maar je wil andere headers omdat je eigen header geen cutout hebben?? Je kunt ze ook ff laten vermaken of zelf doen kan natuurlijk ook.
    Ik doe mijn sleutel werk meestal zelf en met vrienden... meestal @ Pauls Kustomizing
    in Beegden. http://www.kustomizing.nl/

Ik ben ook 15 jaar geleden begonnen met zo goed als geen kennis....nu alweer een stuk slimmer wat dat betrefd.. maar zonder hulp van goede vrienden(T.P.T.F) zou ik het ook niet redden.
    Die lekkende bak .. is dat het enige euvel...dat hij lekt??? Dus als je hem bijgevuld hebt werkt hij dan wel goed??? dan kan het iets simpels als alleen een pakking zijn.

Als hij echt stuk is dan is revisie meestal goedkoper dan een nieuwe aanschaffen, en er zijn revisiebedrijven in ned die 100.00km garantie geven op hun revisie bakken.
    Ben ff hun naam kwijt maar als nodig zoeken we dat ff op....
    in Beek zit ook dr ******...ook een revisiebedrijf die goed werk leverd.

laat maar eens horen wat het probleem is met die bak... alleen lekken of is er nog meer niet goed?

Greetz Robin.

@ Thinkfink.. Geeft altijd gesprekstof als mensen die 15KM uit elkaar wonen... elkaar ontmoeten op een amerikaans forum...whahaha

Greetz to you..

Robin.

Share This Page

Register now to get rid of these ads!

Archive

Copyright © 1995-2021 The Jalopy Journal: Steal our stuff, we'll kick your teeth in. Terms of Service. Privacy Policy.

Atomic Industry
Forum software by XenForo™ ©2010-2014 XenForo Ltd.