Register now to get rid of these ads!

Hot Rods flathead v8 spark plugs

Discussion in 'The Hokey Ass Message Board' started by renove, Sep 19, 2023.

1. renove

renove

hello!
    pe***e question:

Quelles bougie faut-il mettre sur un moteur v8 flat?

merci
    Hello!
    little question:

What spark plugs should you put on a flat V8 engine?

THANKS

DrJekyllMrHyde likes this.
  2. Petejoe

Petejoe
    Member
    from Zoar, Ohio

3. CSPIDY

CSPIDY
    Member

Need more details of your engine
    stock?
    what type of induction and carbs are you running?

4. renove

renove

I bought some candles yesterday bp10
    the old spark plugs were bp6
    that's why I think they burned
    I put 3x2 43-45-43
    TOO MUCH gasoline = high temperatures="""as starter"""

5. Petejoe

Petejoe
    Member
    from Zoar, Ohio

Oh man,
    Just a guess……
    Candles= spark plugs
    BP-10 is a NGk plug that’s been discontinued
    “TOO MUCH gasoline = high temperatures="""as starter"""
    ????
    We need more info. I have no idea exactly what your after and why you’re after it.

6. clem

clem
    Member

Guessing that he means 3 x 2 barrel carbs and showing jet sizes - strombergs ?

7. 62rebel

62rebel
    Member

OP is apparently French or Belgian and having a spot of trouble with his English translator. Perhaps adding some pics might help get his point across?

Budget36 likes this.
  8. Budget36

Budget36
    Member

I believe he’s asking for spark plug recommendations for a FH V8.

I also think he’s fuel fouling plugs.

I can’t do a translator thing on my phone (well I could if I was 12) but maybe ask for what intake, cubic inch, cam and carburetors being used. Is it a progressive setup or not.
    But with some information maybe the FH guys can lend their expertise.

Petejoe likes this.
  9. CSPIDY

CSPIDY
    Member

I am running bp4 plugs and they don’t load up

10. chrisp

chrisp
    Member

Renove, questions en français en bas du post pour toi.
    You need someone who speaks French that can translate, especialy the tech terms because google translate will not translate those correctly also try avoiding abreviated words because it can get illarious once translated.
    He had another post in March about jetting his 97's because he had the same problems (No power and black soot in the chambers) But he didn't follow up.
    Apparently he now has gas in his oil. He also didn't specify if it's all cylinders or not.
    From what I gathered he's got a 4.2L Simca Flathead with 3 deuce on an Edelbrock intake that are jetted as follow : 43 45 43, I suppose these are the mains.
    At the time of his first post it was recommended to check his fuel pressure and add a regulator.
    What we don't know is if he did it or not, is he using an electric pump? What type? Is he still using the military truck distributor?

Renove, il aurait été bien que tu te présente d'abord sur le forum, ça permettrait de savoir qui tu es, notamment tes compétences technique, parce-que là personne ne sait si tu es un bleu ou si tu touche en mécanique donc les gens risque d'être découragés de te donner des conseils ou te parler comme si tu avais 5 ans surtout si 6 mois plus tard tu reviens avec les même problèmes sans dire si tu as fait quelque chose.
    Il serait aussi peut être plus judicieux de ne faire qu'un seul post pour tes problèmes ça permettrait à ceux qui veulent aider de suivre et de te conseiller au fur et à mesure plutôt que tu n'ais à avoir à tout réexpliquer à chaque fois avec peut être certains problèmes qui sont en relation.
    Est-ce que tu utilise une pompe à essence électrique? Quelle type? Est elle régulée? As tu un régulateur sur ton circuit?
    Est-ce que tu utilise toujours le distri du Marmon ou tu l'as changé?
    Tes carbus sont des neufs ou des reconditionnés? Sais tu que tu as des gicleurs de ralentis aussi sur tes carbus?
    Tes bougies noires, c'est tous les cylindres ou certains?
    Si tu utilise une pompe électrique non régulée tu vas remplir tes cylindres d'essence, les ressorts des pointeaux ne seront pas ***ez costaud. Le niveau de cuve de tes carbus peut faire aussi que tu aura trop d'essence.
    Faut prendre le problème dans le bon sens et commencer par trouver pourquoi tu as trop d'essence qui rentre dans le moteur.
    Aussi fait gaffe de pas rincer les cylindres sinon tu seras bon pour une réfection totale du moteur. Si tu as tourné un peu trop avec de l'essence dans l'huile tu peux avoir niqué tous les coussinets et peut être même les cylindres.
    Si tu utilise toujours google translate, je peux corriger ce qui va être du n'importe quoi dans la traduction pour que les anglophones puissent mieux comprendre et inver*****t.

Edit: Un dernier truc, le ***re de ton post remplace bougies par spark plugs ça permettra à ce que ce soit compréhensible par un max de personnes pour pouvoir avoir un max d'aide.

Last edited: Sep 20, 2023
    427 sleeper, Petejoe and Budget36 like this.
  11. Budget36

Budget36
    Member

^^^^ Now THAT’S what I’m talking about!

Well done.

427 sleeper and Petejoe like this.
  12. 51504bat

51504bat
    ALLIANCE MEMBER

13. Glenn Thoreson

Glenn Thoreson
    Member
    from SW Wyoming

If it's a Simca automobile, you most likely have the V8 60 engine. Champion H-8 through H-11 would be appropriate depending on the testing result for proper heat range. These plugs will be hard to find in your case, but cross refencing these numbers to plugs that are available to you can be done at a good parts house, and probably on line. Personally, I have never had good luck with NGK plugs. Champion J-8 plugs as used in small engines (lawn mowers, pumps, etc.) will work, also. AC (Delco) #44 - 46 will do the job, too.

14. tubman

tubman
    ALLIANCE MEMBER

Probably not a v8-60 in a Simca car. I have never heard of a triple manifold for a 60. Most likely a 239 or 255 made by Simca for military use.

15. chrisp

chrisp
    Member

It's not the 2.3L V8-60 it's the 4.2L from the Simca Marmon military truck. Similar to the 255 Merc engine.

16. renove

renove

d'accord!

j'ai trové de la do***entation sur les bougies:(pour les moto)

hpqscan0003.jpg hpqscan0001.jpg
    hpqscan0002.jpg

17. chrisp

chrisp
    Member

For my 239 I just got a set of Champion 844 H10C ES. NGK equivalent is a B6.
    From your engine pictures I saw on your other post, you swaped only the intake manifold right or did I miss something?
    From my experience with part stores (in France) they don't know jack, if they can't find the exact spark plug or it's equivalent, they will get you something that fit the holes without hitting the pistons, they have no clue of what the heat index is.
    That will not solve your flooding problem, can you answer the questions I asked above in my lengthy post?

Pour mon 3.9L je viens d'acheter un jeu de Champion 844 H10C ES parce que j'ai vu que c'est ce qu'ils recommandent pour un flat. L'équivalence NGK est une B6.
    De ce que j'ai vu des photos de ton moteur tu n'as rien fait d'autre que de changer la pipe d'admission, correct ou tu as fait plus?
    Je sais par expérience que dans les centres autos ils n'y connaissent rien, s'il n'ont pas d'équivalence directe il vont trouver un truc qui rentre dans les trous et qui ne touchera pas les pistons, ils ne savent même pas ce qu'est l'indice de chauffe.
    Plus ton moulin sera performant plus tu aura besoin d'une bougie froide.
    C'est pas pour ça que tu as trop d'essence. Peux tu répondre aux questions que je t'ai posées dans mon post à rallonge plus haut?

Budget36 likes this.
  18. clem

clem
    Member

I know a gentleman who had trouble getting his triple 2 barrel carb set up to run correctly on his flathead.
    Finally he went to hotter plugs and had no more issues.
    ( This may or may not help ! )

Last edited: Sep 22, 2023
  19. chrisp

chrisp
    Member

He had hotter spark plugs before and have been replaced by colder ones due if I'm not mistaken to fouling.
    Il avait des bougies plus chaudes avant qui ont été remplacée par des plus froides si je ne me trompe à cause de leur encr***ement.

20. renove

renove

hello!
    _la pompe est d'origine (mecanique)marmon
    _carbus neuf
    _pour les gicleurs ralentiso_Oo_O je ne savait pas!!!
    _toutes les bougies sont noir ,il y en avait 2 HS et le moteur tournait comme ça
    j'ai fais 2 fois la vidange le compteur vitesse n'a que 4 km je savais bien qu'avec l'huile et l'essence c'etait trop sec:(
    alors elle tournait sur place

J'ai commander un régulateur de préssion chez Malossi comme on m'a conseillé ,je le reçois aujourd'hui....
    -le reservoir est plus haut que les cuves des carbus ce qui provoquait une pression en amont de la pompe

Merci a toit Croustillant et aux autres

21. clem

clem
    Member

maybe I have got it back to front…….. ?
    I always thought that hotter plugs would burn off the excess fuel, oil, carbon etc…….
    .

22. chrisp

chrisp
    Member

clem
    It didn't solve his problem of excess fuel.
    He had excess fuel and it fouled his hotter spark plugs, he switched to colder ones and it still fouled his spark plugs.

What renove said:
    Stock truck mechanical fuel pump.
    New carburetors.
    He didn't know there are idle jets (I asked him not knowing if his carbs were new or old since it was idling rough)
    All the spark plugs are black, with 2 deads.
    He did 2 oil changes apparently with gas in the oil twice within 2-1/2 miles.
    He ran the engine without driving it seems multiple times.
    Gas tank was above the carbs level which apparently was the source of his excess fuel.
    He's getting a fuel pressure regulator.

Now my take on this, but I'm no mecanic, I just hit cars with hammers.
    I don't think that he needs a pressure regulator with the stock mechanical pump.
    If he start messing with jet sizes, does he need to swap the power valve?
    Now are his new carbs Chinese or Speedway or Genuine?

Renove, je ne suis pas sûr du tout que tu ais besoin d'un régulateur de pression avec la pompe du Marmon si d'origine il n'y en avait pas.
    Je ne suis pas sûr non plus que tu ne doivent pas non plus changer la pompe de reprise si tu change les gicleurs. Normallement les 2 vont de paires, on va voir les réponses qu'ils donnent.
    Tes carbus neuf, sont ils de chez Stromberg ou de chez Speedway ou ce sont des chinois? Perso, je ne connais personne qui a essayé les carbus chinois et qui a réussi à les faire fonctionner, ils finissent sur leboncoin.

Budget36 likes this.
  23. Budget36

Budget36
    Member

I don’t recall @chrisp if he checked fuel pressure, but new replacement pumps for SBCs etc, have been known to put out higher pressure than originals.
    I’ve no clue about jet sizes needed, and even less of a clue on multiple carburetors, I only had two FHs with the original carburetors rebuilt as they came on the engines.
    So if the fuel pressure is in the 1.5-2.5? PSI range, maybe have him ask what jet sizes are needed for his carburetors he’s using and make another post to get some interest going for him.

Share This Page

Register now to get rid of these ads!

Archive

Copyright © 1995-2021 The Jalopy Journal: Steal our stuff, we'll kick your teeth in. Terms of Service. Privacy Policy.

Atomic Industry
Forum software by XenForo™ ©2010-2014 XenForo Ltd.