hello everyone! I designed a ford 32 at home in my village of jonage (france) near LYON I installed a Flathead 53 4.2 Liter cargo truck with 3 stromberg 97 (3x2 progressive) Engine runs rough and has no power by opening a cylinder head of the flat everything was black so there is too much gasoline I had jets of 0.43, 0.45, 0.43. I ordered smaller jets of 0.38, 0.40, 0.38. Could this be suitable for my v8 flat? I calculated the diameter in relation to the al***ude from where I am, that is to say 500 meters Is the formula correct??? here is my hot rod: hello à tous! j'ai conçu un ford 32 chez moi dans mon village de jonage (france) pres de LYON je lui ai installé un Flathead 53 4.2 Litres de camion cargo avec 3 stromberg 97 (3x2 progressif) Le moteur tourne mal et n'a pas de puissance en ouvrant une cul***e du flat tout etait noir donc il y a trop d'essence j'avais des gicleurs de 0.43 ,0.45 ,0.43 . j'ai comandé des gicleurs plus pe*** de 0.38 ,0.40 ,0.38 . Est-ce que cela pourrait convenir pour mon v8 flat ? J'ai calculé le diametre par rapport à l'al***ude d'où je me trouve ,c'est à dire 500 metres Est-ce que formule est bonne ??? voici mon hot rod:
Welcome to the HAMB from Illinois, USA. I'm sorry, most here will not be able to read your language. Very nice hot rod.
Courtesy of Google Translate! The gentleman is wondering what jets to run in his 3 Stromberg 97 carb setup. hello everyone! I designed a ford 32 at home in my village of jonage (france) near LYON I installed a Flathead 53 4.2 Liter cargo truck with 3 stromberg 97 (3x2 progressive) Engine runs rough and has no power by opening a cylinder head of the flat everything was black so there is too much gasoline I had jets of 0.43, 0.45, 0.43. I ordered smaller jets of 0.38, 0.40, 0.38. Could this be suitable for my v8 flat? I calculated the diameter in relation to the al***ude from where I am, that is to say 500 meters Is the formula correct??? here is my hot rod:
Block off the two outer carburetors and see if you can get the engine to run correctly. Then add the outer carburetors. If the outer carburetors are not sealing tightly you will never get it to run correctly. Bloquez les deux carburateurs extérieurs et voyez si vous pouvez faire fonctionner le moteur correctement. Ajoutez ensuite les carburateurs extérieurs. Si les carburateurs extérieurs ne sont pas étanches, vous ne pourrez jamais le faire fonctionner correctement.
Also check fuel pressure. The Stromberg likes no more than 3 pounds/square inch. From Google Translate: Vérifiez également la pression de carburant. Le Stromberg n'aime pas plus de 3 livres/pouce carré. Jon
First things first: what fuel pressure are you running? Are you idling on all three or just the center carb. Tout d’abord: Quelle pression de carburant utilisez-vous? Êtes-vous au ralenti sur les trois ou juste le carb central?
for the pressure? _I will meter 38/40/38 jets and I stay with my old valve pump _for idle it is with the 3 carbs pour la pression ??? _je vais metre de gicleurs de 38 /40/ 38 et je reste avec mon ancienne pompe a valve _pour le ralenti il est avec les 3 carbu
two things first you need to have a fuel pressure regulator to maintain two to two and a half pounds of fuel pressure disconnect the two outer carbs from fuel and add block off plates you need to get the engine to run on the middle carb first with a set of stock jets this will give you a solid baseline to work from then Deux choses d’abord. Vous devez avoir un régulateur de pression de carburant pour maintenir deux à deux livres et demie de pression de carburant. Débranchez les deux glucides extérieurs du carburant et ajoutez des plaques de blocage. Vous devez d’abord faire fonctionner le moteur sur le carb central avec un ensemble de jets d’origine. Cela vous donnera une base de référence solide pour travailler à partir de là
All right ! All right ! Maybe that's why I had too much gas! At one point I found myself with gasoline in the engine oil! as the tank is high in the trunk, this causes pressure, the regulator allows the cancellation of this pressure,!? thanks very much d'accord ! d'accord ! C'est peut être pour ça que j'avais trop d'essence ! A un moment donné je me suis retrouvé avec de l'essence dans l'huile du moteur ! comme le réservoir est en hauteur dans le coffre, celà provoque une pression, le régulateur permet l'annulation de cette pression, !? merci bien
These are the best regulators. Adjust to 2 pounds Filter King: 30002FK85A08 (officinamalp***i.i Ce sont les meilleurs organismes de réglementation. Ajustez-vous à 2 livres
Parlez pour vous, monsieur. Beaucoup de gens ici peuvent parler, lire et ecrire dans plusieurs langues.
Link to Stromberg tech in England: Lien vers Stromberg tech en Angleterre: Tuning the 3×2 Progressive linkage | Stromberg (stromberg-97.com)